גיאורגיה עכשיו

תוכן עניינים

טביליסי מצחטה וכותאיסי

Mtskheta Georgia
Mtskheta Georgia

טביליסי מצחטה וכותאיסי


 

טביליסי היא עיר הבירה של גאורגיה ויש לה היסטוריה ארוכה ועשירה. הוא נוסד במאה ה-5 והיווה מרכז מרכזי של מסחר ותרבות לאורך כל קיומו. טביליסי הושפעה מתרבויות רבות ושונות במהלך השנים, כולל פרסית, טורקית, רוסית וארמנית, מה שהביא לשילוב ייחודי של אדריכלות ומסורות.

העיר העתיקה בטביליסי

אחד המאפיינים המובהקים של טביליסי הוא העיר העתיקה שלה, שנמצאת בלב העיר. העיר העתיקה היא מבוך של רחובות וסמטאות צרים שלאורכן בתים גרוזיניים מסורתיים, שרבים מהם מתוארכים למאה ה-19. האזור הוא גם ביתם של נקודות ציון היסטוריות רבות, כולל כנסיית מטחי מהמאה ה-13, בזיליקת אנצ'יסקאטי מהמאה ה-6 ומבצר נריקלה מהמאה ה-17.

העיר ההסטורית מצחטה

Mtskheta היא עיירה היסטורית נוספת בגאורגיה ששווה ביקור. Mtskheta ממוקמת במרחק נסיעה קצר מטביליסי, היא אחת הערים המאוכלסות ברציפות העתיקות בעולם והייתה בירת הממלכה הגיאורגית העתיקה של איבריה. העיירה ידועה בארכיטקטורה הדתית המדהימה שלה, הכוללת את קתדרלת Svetitskhoveli מהמאה ה-11 ואת מנזר Jvari מהמאה ה-6.

כותאיסי

כותאיסי היא העיר השלישית בגודלה בגאורגיה וידועה בהיסטוריה העשירה ובמורשת התרבותית שלה. העיר הייתה פעם בירת ממלכת קולכיס העתיקה, שהתפרסמה בגיזת הזהב שלה. כותאיסי היא ביתם של נקודות ציון היסטוריות חשובות רבות, כולל קתדרלת בגראטי, שנבנתה במאה ה-11 והיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

לסיכום

גאורגיה היא ביתם של עיירות וערים היסטוריות רבות העשירות בתרבות ובמורשת. בין אם אתם מתעניינים בארכיטקטורה דתית, בהיסטוריה עתיקה, או פשוט לחקור את הרחובות הצרים של עיר עתיקה, יש משהו לכולם בטביליסי, מצחטה, כותאיסי ובערים ועיירות רבות אחרות ברחבי גאורגיה.

 

מסלול הגעה למצ'חטה


גאורגיה תרבות ומסורת, טיפים
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו הודעה ונשמח לעזור לכם ימים א׳-ה׳ 9:00-19:00 וימי ו׳ 10:00- 13:00.