גיאורגיה עכשיו

תוכן עניינים

גאורגיה מהעבר ההסטורי ועד ליופי בהווה

מנזר ג'ווארי גאורגיה
מנזר ג'ווארי גאורגיה

 

גאורגיה ואזור הקווקז של אירואסיה


 

לגאורגיה יש היסטוריה עשירה ומגוונת המתפרשת על פני אלפי שנים. המדינה שימשה ביתם של תרבויות ואימפריות שונות, כולל ממלכת קולכיס העתיקה, האימפריה הפרסית, האימפריה המונגולית וברית המועצות. כיום, גאורגיה היא יעד פופולרי עבור תיירים המעוניינים לחקור את ההיסטוריה, התרבות והיופי הטבעי שלה.

ממלכת קולכיס העתיקה

ששכנה בגאורגיה של היום, הייתה מפורסמת בגיזת הזהב שלה. על פי המיתולוגיה היוונית, ג'ייסון והארגונאוטים הפליגו לקולצ'יס כדי לחלץ את גיזת הזהב. הממלכה הייתה ידועה גם במטלורגיה המתקדמת, בחקלאות ובמסחר. כיום, תיירים יכולים לבקר בעיר העתיקה קוטאיסי, שהייתה בירת ממלכת קולצ'יס, ולחקור את חורבותיה וחפציה העתיקים.

בתקופת ימי הביניים

גאורגיה חולקה למספר ממלכות ונסיכות. הבולטת שבהן הייתה ממלכת גאורגיה, אשר נוסדה במאה ה-11 על ידי המלך בגרט השלישי. הממלכה פרחה תחת שלטונה של המלכה תמר, שהרחיבה את שטחה וקידמה תרבות וחינוך. כיום, תיירים יכולים לבקר בבירה העתיקה של ממלכת גאורגיה, טביליסי, ולחקור את הכנסיות, המבצרים והמוזיאונים ההיסטוריים שלה.

במאה ה-19

הפכה גאורגיה לחלק מהאימפריה הרוסית. בתקופה זו חוותה גאורגיה רנסנס תרבותי ואינטלקטואלי, וקמו סופרים, אמנים וחוקרים גאורגים רבים. כיום, תיירים יכולים לבקר במוזיאון הלאומי של גאורגיה בטביליסי, המכיל אוסף עצום של אמנות גאורגית, חפצים וכתבי יד.

במאה ה-20

הפכה גאורגיה לחלק מברית המועצות. בתקופה זו עברה המדינה תיעוש ומודרניזציה משמעותיים. עם זאת, המשטר הסובייטי דיכא גם את התרבות והשפה הגיאורגית. כיום, תיירים יכולים לבקר במוזיאון הכיבוש הסובייטי בטביליסי, המתעד את ההיסטוריה של הדיכוי הסובייטי בגאורגיה.

כיום גאורגיה

היא מדינה עצמאית תוססת ומגוונת המושכת תיירים מכל העולם. ההיסטוריה העשירה, התרבות והיופי הטבעי שלו הופכים אותו ליעד אידיאלי למי שמעוניין לחקור את העבר ולחוות את ההווה. תיירים יכולים לבקר בהריסות העתיקות של ממלכת קולכיס, בכנסיות ובמבצרים ההיסטוריים של ממלכת גאורגיה, במוזיאונים של טביליסי ובפלאי הטבע של הרי הקווקז. המטבח, היין והאירוח הייחודיים של ג'ורג'יה הופכים אותה גם ליעד פופולרי עבור חובבי אוכל ויין.

גאורגיה תרבות ומסורת, טיפים
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו הודעה ונשמח לעזור לכם ימים א׳-ה׳ 9:00-19:00 וימי ו׳ 10:00- 13:00.